I målartag!

Åh, det är så himlans fint väder idag och man bara njuter av solen när den värmer i ansiktet. Nu när det har börjat bli varmt och skönt utomhus har pyssel- och framförallt målarinspirationen börjat sprudla. Nu kan man liksom sitta ute på balkongen och måla om möbler och gå lös med sprayfärg på lite allt möjligt, väldans skojsigt.
 
Inne i sovrummet har Jocke en gammal pinnstol som han lägger kläder på och här om dagen slog det mig att jag kanske skulle måla den i samma färg som tamburmajoren. Den matta ljusgröna färgen blev ju så himla perfekt mot våra gröna tapeter i sovrummet. Dessutom kommer det se mer enhetligt ut att ha två möbler i samma udda, lite oväntad färg, istället för bara en. De kommer liksom binda ihop inredningen i rummet.
 
Så idag har jag suttit ute på balkongen i det sköna vädret och grundmålat stolen. Dock är det ganska tråkigt att grundmåla tycker jag, för då får man liksom ingen klar bild av reslutatet men i helgen ska jag allt pensla på den riktiga färgen, det blir mycket roligare det!
 
Såhär ser stolen ut just nu och sen ska den få en omgång av färgen till höger. Blir nog hur bra som helst, älskar riktigt matta färger på möbler.
 
Och när jag var färdig med målandet tog jag en stoor kopp med mitt favoritte (choklad/chili) i eftermiddagssolen, inte så tokigt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Viktorias Hem-ligheter

En inredningstokig, pysselgalning, loppisfantast, crazy cat lady och obotlig temissbrukare som delar med sig av sina tankar och hem-ligheter. ;)

RSS 2.0