Kurs i hufvudstaden!

Sitter på ett väldigt försenat tåg på väg ifrån Sthlm just nu, skulle ha varit i Sala för tjugofem minuter sedan och vi har inte ens kommit till Uppsala ännu. Vi har redan väntat på fyra tåg som skulle ta sig från Uppsala innan vi kunde rulla in och nyss sa de i högtalarna att vi måste vänta på ytterligare tre jäkla tåg. Kul. Ännu roligare att ha en megasnorig snubbe med dålig andedräkt bredvid, en gubbe bakom som inte gör annat än klaga högljutt och en annan gubbe tvärs över gången som gång på gång harklar sig väldigt ljudligt.

Anywho, jag har varit på kurs på jättemysiga Freys hotell i Sthlm idag. Dog en smula över den fina inredningen och de gigantiska härliga tekopparna. Jag har hunnit med att sörpla i mig över två liter te under dessa åtta timmar. Dessutom hade de skålar som hela tiden var proppfyllda med djungelvrålklubbor och lakritsälskaren i mig hoppade lyckoskutt! Plockade även med mig tre klubbor att ha som färdkost på tåget och det är jag glad över nu, fast de har såklart redan tagit slut.. ;)

Här kommer ett par bilder på den fina inredningen. Det var typ fällar och skinn överallt, rustika bord och väggar fyllda med udda porslinsfat och andra tjusigheter.



Kommentarer
Pleu

Deras tidningstapet var ju nästan ännu snyggare än min!

2013-04-18 @ 20:14:52
URL: http://pleu.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Viktorias Hem-ligheter

En inredningstokig, pysselgalning, loppisfantast, crazy cat lady och obotlig temissbrukare som delar med sig av sina tankar och hem-ligheter. ;)

RSS 2.0