Traderafynd!

Tänkte passa på och visa mitt senaste och kanske finaste fynd som jag gjort på tradera. Det är en kammarljusstake i mässing med en liten infattad skål i pärlemor, den har detaljer som ser ut som små bär och blomsterkransar och även två ormar som slingrar sig upp i en spiral från handtaget. Jag kan vara ute och cykla men alla dessa detaljer känns väldigt mycket som jugend och sekelskifte 1800/1900. Måste se till att luska fram ifall jag har rätt i min gissning eller inte.

 

Varför kommer aldrig antikrundan till Sala för? Gör det och kommer stå där och köa i arla morgonstund!

 

 
 

Tjusig va? :)



Kommentarer
Pleu

Dom har ju varit i Sala! Men dom gör väl kanske inte återbesök i såna städer så ofta direkt? Å andra sidan så behöver ju inte tv vara närvarande för att man ska få veta vad saker är värda, förra året hade dom ju antikexperter på gruvans dagar t.ex. Dom har även haft någon antikexpert på besök i gallerian, men man får ju hålla ögonen öppna, oftast får man ju inte veta förrän i efterhand liksom. :P

Svar: Jo jag vet att de har varit i Sala, men den måste ha varit för ganska länge sedan? Så jag tycker att det är dags att de kommer tillbaka! Haha jo det brukar vara så att man får reda på sånt i efterhand, men jag får ta och hålla ögonen öppna :)
Viktoria

2013-04-11 @ 22:03:02
URL: http://pleu.blogg.se
Pleu

Mjo, det var väl i slutet på nittiotalet typ, så det får man nog räkna som "för länge sedan". :P Men som sagt, du har nog bättre tur att hitta "bara" någon som har antikexperter. ;) 27-28 april är det ju mässa i västerås(antik/slöjd/hälsa/trädgård), dom har haft antikexperter förut iaf vet jag. Kan ju vara värt att kolla, typ fråga dom på facebook eller så. Sök på "knivstamässor" så hittar du arrangörerna jag menar. :)

Svar: Åh, den där mässan i Västerås lät intressant, det måste jag kolla upp :)
Viktoria

2013-04-13 @ 20:02:22
URL: http://pleu.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Viktorias Hem-ligheter

En inredningstokig, pysselgalning, loppisfantast, crazy cat lady och obotlig temissbrukare som delar med sig av sina tankar och hem-ligheter. ;)

RSS 2.0