I huvudet på Gunde Svan!

Här kommer en liten avstickare från de annars rådande ämnena inredning och pyssel här på bloggen. ;)
 
Gunde Svan ska hålla i ett nytt program på TV 4, I huvudet på Gunde Svan, där han kommer att utmana svenska världsstjärnor i olika idrotter. Gunde startar på hemmaplan med att utmana dalmasen Tony Rickardsson på speesway. Så fort jag hörde att detta skulle äga rum samtidigt som Masarna har sin första hemmamatch på brovallen så bestämde jag att detta skulle jag se.
 
Jag var ju nämligen lite av en speedwaynörd under tonåren, hur många gånger har man inte hängt där utanför depån och spanat in speedwaygrabbar liksom? Hihi. Anywho, jag var där på "Tony's final lap" för flera år sedan och fällde en tår när legenden skulle tacka för sig, därför kunde jag ju för allt i världen inte missa när Tony skulle göra come back på hojen i torsdags! Däremot blev det inte så mycket spanade efter speedwaypöjksen den här gången eftersom jag tog sambon under armen och släpade med honom dit. ;)
 
Tonys hoj tillbaka i brovallen!
 
De båda dalmasarna känner på banan.
 
Hela laget samlat, en fröjd över att se Tony med dem igen och Gunde med förståss.
 
Och här har vi honom, lika grym som när han slutade!
 
Gunde skötte sig ju finemang..
 
..men han slog ju såklart inte Tony som har sex världsmästartitlar bakom sig, här är strax innan Tony varvar Gunde ;)
 
Tony tackar för sig ännu än gång.
 
Sedan var det dags för Masarna att möta Örnarna.
 
Dessvärre förlorade vi den matchen men kvällen var helt fantastisk i vilket fall som helst!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Viktorias Hem-ligheter

En inredningstokig, pysselgalning, loppisfantast, crazy cat lady och obotlig temissbrukare som delar med sig av sina tankar och hem-ligheter. ;)

RSS 2.0