Loppisutflykt med de bästa!

På förmiddagen idag for jag, Jocke, Anna och Martin iväg till Heby för att gå på loppis. En riktigt stor sådan och redan en kvart efter att den öppnat var det knökfullt med bilar och folk. Det var bara att tränga sig in för att titta, rota och klämma på alla fina, fula och knasiga prylar.
 
 
Redan vid ett av de första borden så fann jag denna underbara lilla väckarklocka från Junghans i den perfekta turkosa färgen. sextio pengar ville hon ha för den men jag gick vidare och kikade vid resten av borden innan jag bestämde mig. Hela tiden hörde jag den lilla klockan ticka i bakhuvudet och när jag såg att den fortfarande stod kvar när jag ögnat igenom allt annat så slog jag till. När jag kommit hem såg jag att den till och med har självlysande siffor, tjusigt värre liksom.
 
 
Som vanligt när man går på loppisar brukar man komma hem med ett par tillskott till vinylsamlingen och denna loppis var inget undantag. Tre skivor fick följa med hem; denna underbara Sweet-platta med många fina låtar, en Abba och slutligen soundtrack-skivan till Saturday Night Fever. För struntsummor som en guldpeng eller en selma Lagerlöf, som hittat.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Viktorias Hem-ligheter

En inredningstokig, pysselgalning, loppisfantast, crazy cat lady och obotlig temissbrukare som delar med sig av sina tankar och hem-ligheter. ;)

RSS 2.0