Sängbordsinspiration!

Jag har gått och blivit lite trött på våra nuvarande sängbord, de är så fruktansvärt ordinära. De är sängbord, helt enkelt. Jag vill ha en kreativ lösning istället, jag vill hitta något som från början kanske varit menat för något helt annat men som jag kan göra om och ge nytt liv åt.
 
En gammal äppellåda till exempel. Jag tänker mig typ såhär som på bilden nedan fast med lådan på högkant och INTE vitmålad utan istället att man behåller den vackra patinan som gamla trälådor oftast har. Det är nästan så att det är skandal att måla över det ju. Det skulle bli helt perfekt tror jag. Man kan förvara böckerna och tidningarna som man läser för tillfället innuti lådan och uppepå kan man lägga en fin virkad duk och ställa en lampa på, eller något. Ska nog åka hem till mamma och pappa i Lungbo snart och rota fram några gamla lådor bland allt bråte!
 
(klicka på bilden för att komma till källan)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Viktorias Hem-ligheter

En inredningstokig, pysselgalning, loppisfantast, crazy cat lady och obotlig temissbrukare som delar med sig av sina tankar och hem-ligheter. ;)

RSS 2.0