Adventsfint från instagram

Här hemma smygs julen in i läghenheten allt efter som det näramar sig julafton. Till första advent kommer stjärnorna upp i fönstrena, ljusstakarna åker fram och jag plockar in lite grönt från skogen som får inleda julpyntandet. Sedan smygs det in en och annan tomte lite här och var fram till lucia, då brukar alla tomtar ha hunnit hitta sin plats. Juldukar, bonader och så vidare får också åka fram runt lucia. Sist, men absolut inte minst får Herr Gran flytta in. I min barndom har vi alltid klätt granen dagen före julafton men med tanke på att jag brukar jobba då och vi oftast åker hem till mina förädrar redan dagen före dopparedagen så brukar den åka fram tidigare här.
 
Så här har det sett ut hos mig, Viktoriaolssons, på instagram sedan slutet av november:
 
 
 
'
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Viktorias Hem-ligheter

En inredningstokig, pysselgalning, loppisfantast, crazy cat lady och obotlig temissbrukare som delar med sig av sina tankar och hem-ligheter. ;)

RSS 2.0