Medeltidsveckan tvåtusentretton!

I helgen for jag och Jocke till svärföräldrarna i Vittinge för att planera årets Gotlandsresa, medeltidsveckan i Visby, tillsammans med Jockes syster och hennes kille. Efter mycket letande på blocket hittade vi det perfekta boendet! Förra året hyrde vi en källarlägenhet som var så extremt fuktig. Vi badade i havet första dagen och badlakanen var fortfarande fuktiga när vi skulle åka hem en vecka senare. Inte jättekul med andra ord. Årets boende som vi har bokat var bara en femhundring dyrare (4000 spänn för en vecka, utslaget på fyra pers är inte fy skam) och den är större, har bättre sängplatser och ligger mycket närmare själva området som största delen av medeltidsveckan håller till på. Bara win-win alltså och nu är jag taggad till tusen!
 
Här är lite bilder från förra årets medeltidsvecka:
 
Bästa bilden på mig och min fina<3 Klänningen paniksydde jag en vecka innan vi skulle fara, med hjälp av min vän Nina som är superduktig på allt som har med nål och tråd att göra.
 
Tåmas, Elisabeth, jag, Jocke och Röd strosar omkring på marknaden.
 
Jag och Elisabeth på nålbindningskurs, inte det lättaste jag provat på.
 
Bästa Loke<3
 
Picknick i skuggan, sista dagen.

Ge mig Augusti och vecka trettiotvå, typ nu, nu, NU!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Viktorias Hem-ligheter

En inredningstokig, pysselgalning, loppisfantast, crazy cat lady och obotlig temissbrukare som delar med sig av sina tankar och hem-ligheter. ;)

RSS 2.0