En liten fågel har boat in sig

Jag är väldigt kluven till vad jag tycker om uppstoppade djur, jakttroféer och så vidare i inredning. Jag gillar jaktstugekänslan som skinn, fällar och troféer kan bidra till, det känns mysigt och ombonat men till en viss gräns förstås, kliver man över gränsen kan det ju istället kännas makabert.
 
Själv har jag en fårskinnsfäll i soffan och en annan på en sittpuff, ganska lagom tycker jag. Men jag har aldrig tänkt att jag någonsin skulle äga ett uppstoppat djur, för det känns väl lite sådär på gränsen liksom. Men så kom mamma över med den här lilla rovfågeln som stått hos min mormor i all evinnerlighet och skulle slängas ifall jag inte ville ha den. Då kände jag att hen måste faktiskt få flytta in till oss.
 
 
 
Dammig och sliten med huvudet på sniskan och vingar som hålls upp av knappnålar, men trots allt är väl hen ganska charmig ändå?
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Viktorias Hem-ligheter

En inredningstokig, pysselgalning, loppisfantast, crazy cat lady och obotlig temissbrukare som delar med sig av sina tankar och hem-ligheter. ;)

RSS 2.0