Jag ♥ griffelfärg!

Alltså, man måste ju bara älska griffeltavlefärg. Förutom att sjävla färgen, den matta svarta, är riktigt snygg så finns det ju så sjukt mycket roligt man kan hitta på med den. Och när man sedan målat något med griffelfärg går det ju alltid att variera det man skriver/ritar på, eftersom det bara är att ta en trasa och sudda och göra nytt! Jag har ett par gamla vaser från IKEA som var blåa tidigare, men som jag aldrig haft framme i denna lägenhet eftersom färgerna har varit fel. Men så målade jag på med griffelfärg och nu utgör det tillsammans med ett par ljusslyktor, min Vänner-box och ett horn, ett fint svart-vitt stilleben i bokhyllan.
 
När jag skrev texten "Always stick together" på vaserna så syftade jag på att vaserna liksom passar i varandra och hör ihop, sedan hamade de bredvid Vänner-boxen för att de såg snyggast ut där. Jag tänkte inte alls på att boxen gav texten en extra betydelse men så såg jag att det står ju faktiskt "F.R.I.E.N.D.S always stick together". ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Viktorias Hem-ligheter

En inredningstokig, pysselgalning, loppisfantast, crazy cat lady och obotlig temissbrukare som delar med sig av sina tankar och hem-ligheter. ;)

RSS 2.0