Jomenvisst, glasögon it is!

Har känt ett tag nu att jag ser lite halvtaskigt när jag ska läsa en liten text på tv:n och lite sånt. I förra veckan gjorde jag slag i saken och gick in till en optiker för att göra en sån där gratis snabbkoll och den visade ju att jag var lite närsynt. Så jag bokade tid för ordentlig undersökning och började på allvar att förbereda mig mentalt på att jag skulle bli "glasögonorm". Idag var stunden för undersökningen kommen och ja, jag blir med glasögon, närsynt på båda ögonen och lite sämre på det vänstra ögat.
 
Testade typ ett tjugotal olika glajjer och fick fram tre finalister som jag lånade med hem. Mitt problem är att jag har en så pluttig näsa så att alla bågarna var lite för stora vid näsan. Men vad tycks? Åsikter och tips mottages tacksamt. :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Viktorias Hem-ligheter

En inredningstokig, pysselgalning, loppisfantast, crazy cat lady och obotlig temissbrukare som delar med sig av sina tankar och hem-ligheter. ;)

RSS 2.0