Ännu mera fyndlycka!

Min kära sambo börjar få spunk på mig gällandes mina inköp och egentligen har jag ett så kallat "köpförbud" som trädde i kraft strax innan årsskiftet (som han beslutade, helt utan mitt samtycke förstås). MEN, två megafynd som de jag gjorde igår, hade jag omöjligt kunnat gå förbi utan att jag sedan hade gått och sörjt i månader efteråt. Så det fanns egentligen inte några andra alternativ än att slå till, för mån om mitt eget välmåeende som jag är, så undviker jag helst att behöva sörja.
 
Dessa två underbaringar är vad jag talar om!
 
Den vrålsnygga hattasken som jag glatt betalade 75 pengar för! Rymmer hur många mössor och vantar som helst, så den är ju himla praktisk och långt ifrån onödig egentligen. ^^
 
Och denna fantastiska stallykta som ser ut att ha många herrans år på nacken blev min för en femtiolapp. Den är mycket snyggare än på bild och jag blev överförtjust i den perfekta patinan. Dock får man öppna den väldigt varsamt då locket är ganska illa medfaret.
 
Men jag måste faktiskt ge mig själv lite cred för jag har bättrat mig avsevärt på köpfronten och har dessutom börjat rensa ut lite saker här hemma och sålt. Jag inser ju själv vilka begränsningar man har när man bor i en tvåa på 57 kvadrat.
 
Ack, om man ändå hade ett hus!
 
Uppdatering: Angående lyktans ålder så har jag googlat lite och fått fram bilder på minst fem stycken lyktor som var slåeende lika min på olika auktionssidor, som alla var 1800-talet, vilket man då borde kunna anta att även denna är.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Viktorias Hem-ligheter

En inredningstokig, pysselgalning, loppisfantast, crazy cat lady och obotlig temissbrukare som delar med sig av sina tankar och hem-ligheter. ;)

RSS 2.0