Underbara första maj!

Jag drog på mig promenaddojjorna och tog mig en lång och rask promenix ute i det fantastiska vädret. Doften från gårdagens brasor låg kvar i luften och solen värmde så skönt att jackan fick åka av och knytas runt höften istället. När jag gick igenom ett skogsparti så fick jag beskåda enorma hav av blåklockor som ute i backarna stod, neg och sade att "nu är det vår". Precis allting kändes så himla vårigt att jag höll på att spricka, jag ville göra som Ronja, fylla lungorna luft och släppa ut ett hejdundrande vårskrik.
 
Det kunde liksom inte vara någon annan dag på året än första maj kände jag.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Viktorias Hem-ligheter

En inredningstokig, pysselgalning, loppisfantast, crazy cat lady och obotlig temissbrukare som delar med sig av sina tankar och hem-ligheter. ;)

RSS 2.0